Portaal tussenpersonen

Samen met DearNova heeft Achmea een concept ontwikkeld voor een portaal waarin tussenpersonen eenvoudig hun aanvraag online kunnen indienen en de verdere afhandeling efficiënter kan worden uitgevoerd.

Door de gewijzigde wetgeving met betrekking tot advieskosten is het voor tussenpersonen steeds interessanter om producten van Centraal Beheer Achmea aan te bieden. Achmea wil hier op inspelen door tussenpersonen online meer op maat te bedienen.

Het concept dat is ontwikkeld neemt de tussenpersoon op een duidelijke en laagdrempelige manier mee in het aanvraagproces waardoor de benodigde informatie gemakkelijk en betrouwbaar wordt aangeleverd. Het concept biedt content op maat en is voorbereid op de situatie dat de tussenpersoon op elk moment volledig inzicht heeft in de status van de aanvraag en de relevante gegevens.

Het concept is in korte tijd ontwikkeld door in een tweetal workshops de inhoudelijke kennis van het proces te combineren met de kennis van klantinteractie en UX design van DearNova. Daarnaast is de technische realisatie van het concept meegenomen in het ontwerp, zodat het concept binnen de gestelde termijn gerealiseerd kon worden.

Achmea

Achmea is toonaangevend in verzekeringen op het gebied van zorg, schade en pensioenen. Dit project hebben wij uitgevoerd voor Centraal Beheer Achmea.