Online Innovatie Café

DearNova en Albert Heijn delen dezelfde visie op innovatie. Beiden vinden dat door middel van crowd sourcing oplossingen kunnen worden bedacht. Het ouderwetse concept van de ideeënbus voldoet niet meer aan de vraag van de generatie die nu bij AH werkt. Daarom heeft DearNova voor AH een online innovatie community gerealiseerd.

Het doel van de community is om alle medewerkers te inspireren, te motiveren en te laten samenwerken aan innovatie.

Gezien het innovatieve karakter van het project leende de agile aanpak van DearNova zich uitstekend voor dit project: we hebben de oplossing in enkele korte sprints van slechts 3 weken opgeleverd.

Resultaat van de community: meer ideeën, meer betrokkenheid, meer verbeteringen en meer feedback.

De slimme, maar vaak ook simpele en pragmatische innovaties vanaf de winkelvloer leiden tot aanzienlijke kostenbesparingen in de 850 winkels van Albert Heijn. Albert Heijn begrijpt dat continue innovatie hét wapen is om marktleider te blijven en zet daarvoor al haar personeel in. Innovatie is geen keuze maar een must.

Albert Heijn

Het innovatie team van Albert Heijn onderzoekt en toetst nieuwe ontwikkelingen aan de dagelijkse praktijk. Het team wil graag alle medewerkers van Albert Heijn betrekken bij innovatie.