Customer Touchpoints

PostNL Pakketten en DearNova werken sinds 2009 samen aan het verbeteren van de interactie tussen consumenten en PostNL Pakketten. Consumenten hebben de mogelijkheid om te kiezen tussen diverse kanalen waarmee ze pakketten kunnen versturen en ontvangen, op de manier die op dat moment het best bij hen past. PostNL heeft DearNova gevraagd deze strategie te vertalen naar een concrete invulling van de klantinteractie over verschillende kanalen.

Wij helpen PostNL ook met het opbouwen van klantprofielen. De consument maakt eenmalig een profiel aan. In dit profiel worden alle bezorg en ontvangst voorkeuren ingevuld. Naast het eigen adres kunnen voorkeursadressen worden ingevoerd zoals bij de buren of op het werk. Daarnaast kan worden gekozen voor bezorging op ieder ander adres in Nederland of direct op één van de PostNL Postkantoren. Inmiddels hebben bijna 4 miljoen Nederlanders een profiel aangemaakt.

 

Oplossingen

Sinds 2009 heeft DearNova onder andere de volgende oplossingen voor PostNL gerealiseerd:

  • Online verzendservice: voor het snel verzendklaar maken van je pakket (inclusief integratie met Marktplaats.nl)
  • De kassasystemen op de retail locaties (Albert Heijn, Gamma): voor het snel innemen en uitgeven van de pakketten
  • MijnPakket website: om de status van de naar jou verstuurde pakketten te kunnen volgen en eventueel wijzigingen te maken in bezorgtijden/locaties
  • MijnPakket app: Mobiele app die op een slimme manier helpt om je pakketten te volgen
  • PostNL Checkout: integratie met webwinkels zodat je je MijnPakket-account kunt gebruiken om te bestellen en om aan te geven waar en wanneer je het pakket wilt ontvangen
  • PostNL Eén plek voor verzenden en ontvangen van post en pakketten

PostNL en DearNova werken voortdurend samen aan de uitbreiding en verbetering van deze oplossingen.

PostNL

Als marktleider binnen de pakketpost ziet PostNL Pakketten het als haar taak om klanten te helpen op een zo eenvoudig mogelijke manier hun logistieke behoeften in te invullen. PostNL Pakketten heeft een strategie ontwikkeld waarin de consument zelf de regie heeft over het verstuur- en ontvangproces van zijn of haar pakketten.